2017. június 27., kedd

2017.06.27. Nyári gyakorlat 3. nap: OOP

Objektumorientált programszerkezet

namespace oopBevezetes
{
    //Az objektum-orientált programszerkezet bevezetése
    //Hozzunk létre saját osztályt.
    //Az osztályban hozzunk létre saját metódusokat,
    //melyekben a tömbbe adatbekérés, és a kiírás parancsait
    //valósítjuk meg.

    class sajatOsztaly //saját osztály definiálása
    {
        public int[] szamok = new int[10];
        public void szovegKiiro()//a metódusokat public kulcsszóval itt helyezzük el
        {
            Console.WriteLine("Hello, én az osztály belsejében lévő kiírás vagyok.");
        }
        public void tombBekero()
        {
            Console.WriteLine("A tömbbe fogok bekérni számokat.");
            for (int j = 0; j < szamok.Length; j++)
            {
                Console.WriteLine("Kérek egy egész számot: ");
                szamok[j] = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
            }
        }

        public void tombKiiro()
        {
            Console.WriteLine("A tömb tartalma: ");
            foreach (int x in szamok)
            {
                Console.WriteLine(x);
            }
        }
    }

    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            sajatOsztaly s = new sajatOsztaly();
            //itt példányosítottunk az osztályunkból
            //egy példányt, hogy használni tudjuk a metódusait
            //(lefoglaltunk neki helyet a memóriában)

            Console.WriteLine("Hello, én a főprogramban lévő kiírás vagyok.");
            s.szovegKiiro(); //a példányunk metódusait így érjük el
            s.tombBekero();
            s.tombKiiro();
            Console.WriteLine("A kilépéshez nyomjon meg egy billentyűt.");
            Console.ReadLine();
            Console.WriteLine("By-by!");
            Thread.Sleep(1000);
        }
    }
}