2017. június 5., hétfő

2017.06.05. Ciklusos feladatok otthoni gyakorláshoz - nem kötelező házi feladat

Az alapalgoritmusokat az eddigi feladatok alapján önállóan gyakorold.
További gyakorló feladatok:

//Írd ki az első 30 db 4-gyel osztható számot.

//Írjuk ki a betűket a-tól kezdve z-ig.

//500-tól számolj visszafelé 10-esével 100-ig (írd ki őket).

//Hozz létre egy 10 elemű karaktertömböt kisbetu néven.  Töltsd föl az angol abc első 10 kisbetűjével.

//Írd ki a tömb első felét nagy betűssé alakítva egy sorba, szóközzel elválasztva.


//Írjunk ki addig páratlan számokat a képernyőre, amíg
//el nem érjük a 20-at.
//Az első szám az 1 legyen.
//(1, 3, 5, ..19)

//Írjuk ki 100-tól kezdve a számokat ötösével 500-ig.
//100, 105, 110, ...500

//Töltsünk fel egy 15 elemű
//tömböt -1000 és 1000 közötti véletlen egész számokkal!

//Írd ki a tömb negatív elemeit a képernyőre.
//A kiírás így nézzen ki: "A tömb 2. eleme: -85"
//(A -85 helyére természetesen a valódi tömbelem kerüljön.)

//Töltsünk fel egy 15 elemű  double        
//tömböt 50 és 100 közötti véletlen egész számokkal!

//Írd ki a tömb 10-zel osztható elemeit a képernyőre.
//A kiírás így nézzen ki: "Tízzel osztható: 10, ez az 5. eleme a tömbnek."
//(A 10 helyére természetesen a valódi tömbelem kerüljön.)


//Írjuk ki 10-től kezdve a számokat kettesével 28-ig.
//10, 12, 14, ...28

//Írjunk ki addig 3-mal osztható egész számokat a képernyőre, amíg
//el nem érjük a 100-at.
//Az első szám a 0 legyen.
//(0, 3, 6, 9, 12, ...)
//Írjunk ki addig 3-mal osztható számokat a képernyőre, amíg
//el nem érjük a 100-at.
//Az első szám a 30 legyen.
//(30, 33, 36, …)

//Írjuk ki 0-tól kezdve a számokat tizesével 300-ig.
//0, 10, 20, ...300

//Töltsünk fel egy 20 elemű    
//tömböt -300 és 100 közötti véletlen egész számokkal!

//Írd ki a tömb pozitív elemeit a képernyőre.
//A kiírás így nézzen ki: "A tömb 2. eleme: 6"
//(A számok helyére természetesen a valódi sorszám és tömbelem kerüljön.)

//Töltsünk fel egy 30 elemű  double                
//tömböt 100 és 1000 közötti véletlen egész számokkal! (nem tévedés, egész számokkal)


//Írd ki a tömb 5-tel osztható elemeit a képernyőre.
//A kiírás így nézzen ki: "Öttel osztható: 500, ez az 15. eleme a tömbnek."
//(A számok helyére a valóságnak megfelelő értékek kerüljenek.)


//Írjuk ki 10-től kezdve a számokat hatosával 200-ig.
//10, 16, 22, …

//Írjunk ki addig 10-zel osztható egész számokat a képernyőre, amíg
//el nem érjük a tízezret.
//Az első szám az 1000 legyen.
//(1000, 1010, 1020, ...)

//Töltsünk fel egy 15 elemű  double                
//tömböt -50 és 10 közötti véletlen double számokkal!

//Írd ki a tömb negatív elemeit a képernyőre.
//A kiírás így nézzen ki: "Negatív: -10, ez az 5. sorszámú eleme a tömbnek." (nem index!)
//(A -10 helyére természetesen a valódi tömbelem kerüljön.)

//Írjuk ki 1-től kezdve a számokat kettesével 50-ig.
//1, 3, 5, 7, ...

//Írjunk ki addig 15-tel osztható egész számokat a képernyőre, amíg
//el nem érjük az 1500-at.

//Az első szám a 90 legyen.