namespace oopBevezetes
{
//Az objektum-orientált programszerkezet bevezetése
//Hozzunk létre saját osztályt.
//Az osztályban hozzunk létre saját metódusokat,
//melyekben a tömbbe adatbekérés, és a kiírás parancsait
//valósítjuk meg.
class sajatOsztaly
//saját osztály definiálása
{
public int[]
szamok = new int[10];
public void
szovegKiiro()//a metódusokat public kulcsszóval itt
helyezzük el
{
Console.WriteLine("Hello, én az osztály belsejében lévő kiírás
vagyok.");
}
public void
tombBekero()
{
Console.WriteLine("A tömbbe fogok bekérni számokat.");
for (int
j = 0; j < szamok.Length; j++)
{
Console.WriteLine("Kérek egy egész számot: ");
szamok[j] = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
}
}
public void
tombKiiro()
{
Console.WriteLine("A tömb tartalma: ");
foreach (int
x in szamok)
{
Console.WriteLine(x);
}
}
}
class Program
{
static void
Main(string[] args)
{
sajatOsztaly s = new sajatOsztaly();
//itt példányosítottunk az osztályunkból
//egy példányt, hogy használni tudjuk a
metódusait
//(lefoglaltunk neki helyet a memóriában)
Console.WriteLine("Hello, én a főprogramban lévő kiírás vagyok.");
s.szovegKiiro(); //a példányunk metódusait így
érjük el
s.tombBekero();
s.tombKiiro();
Console.WriteLine("A kilépéshez nyomjon meg egy billentyűt.");
Console.ReadLine();
Console.WriteLine("By-by!");
Thread.Sleep(1000);
}
}
}