//Tömbkezelés gyakorlása II.
//1. feladat:
// Kérd be egy szabálytalan négyszög oldalainak hosszát,
// és ezeket tárold egy tömbben.
//2. feladat:
// Hozz létre egy új tömböt, amelynek elemeit töltsd fel programból egy olyan
// szabálytalan négyszög oldalainak hosszértékeivel,
// aminek oldalai 10-szer akkorák, mint az első feladatban megadott négyszögé.
// Írd ki, hogy hány érték kiírása következik, ehhez használd
// a <<tömbNeve>>.Length() függvényt.
// Írasd ki a tömb elemeinek értékét a képernyőre.
//3. feladat:
// Egy tömbben tárold le a naprendszerünk 3 tetszőleges
// bolygójának nevét, és negyedikként a Nap nevét.
// Ezután egy másik tömbben tárold le ugyanezeket a neveket nagybetűsen!
// Ehhez az első tömbből olvasd ki a szavakat.
//4. feladat:
// Vizsgáld meg egyenként a második tömb elemeit:
// ha a hosszuk egyenlő 3-mal, írd ki, hogy ez csak a Nap lehet,
// egyébként írd ki, hogy ez biztosan egy bolygó.
//5. feladat:
// Definiálj egy változót (pl. szamlalo néven), amelyben számolni fogod,
// hány számítást végzel el a 6. feladatban.
// Kezdőértéke legyen 0.
//6. feladat:
// Egy tömbben tárold le a következő számokat:
// 1000 gyöke (Math.SQRT()), 200-nak a 20-szorosa,
// 10000 osztva 3-mal művelet maradéka,
// 500 a négyzeten (Math.Pow()), 90-ben a 8.
// Minden egyes számítás után növeld meg a szamlalo értékét
// 1-gyel a következő módon: szamlalo++.
// Írd ki a számítások eredményét a képernyőre,
// megválasztott hosszon megformázva.
// Írd ki a számláló értékét is.
//7. feladat:
// Tölts föl 1 és 5 közötti véletlen számokkal
// egy 5 elemű double tömböt.
// Az előbbi tömb elemei közül sorsolj ki egy indexet
// (véletlenszám segítségével válassz ki egy tömbelemet).
// Aztán többágú szelekció alkalmazásával oldd meg,
// hogy a tömbelem tartalma által meghatározott színűre
// álljon át a képernyő háttérszíne.
// Végül egy választott betűszínnel írj ki egy üdvözlést a képernyőre.
//Például: a tömbbe bekerült sorrendben: 4,2,3,1,1
//Ebből kisorsolom a 2-es indexű elemet, melynek tartalma a 3.
//Írok egy többágú szelekciót, amelyben megadom, hogy
//ha a tömbelem értéke 1, akkor a háttérszín legyen kék;
//ha a tömbelem értéke 2, akkor a háttérszín legyen piros; stb.
// Bálint- Máté megoldása
//Tömbkezelés gyakorlása II.
//1. feladat:
// Kérd be egy szabálytalan négyszög oldalainak hosszát,
// és ezeket tárold egy tömbben.
double[] szog = new double[4];
Console.WriteLine("Add meg az 1. oldalát: ");
szog[0] = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
Console.WriteLine("Add meg az 2. oldalát: ");
szog[1] = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
Console.WriteLine("Add meg az 3. oldalát: ");
szog[2] = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
Console.WriteLine("Add meg az 4. oldalát: ");
szog[3] = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
//2. feladat:
// Hozz létre egy új tömböt, amelynek elemeit töltsd fel programból egy olyan
// szabálytalan négyszög oldalainak hosszértékeivel,
// aminek oldalai 10-szer akkorák, mint az első feladatban megadott négyszögé.
// Írd ki, hogy hány érték kiírása következik, ehhez használd
// a <<tömbNeve>>.Length() függvényt.
// Írasd ki a tömb elemeinek értékét a képernyőre.
double[] szog2 = new double[4];
szog2[0] = szog[0] * 10;
szog2[1] = szog[1] * 10;
szog2[2] = szog[2] * 10;
szog2[3] = szog[3] * 10;
Console.WriteLine("Ennyi elem lesz kiírva: {0}",szog2.Length);
Console.WriteLine("Az 1. tömb értéke: {0}", szog2[0]);
Console.WriteLine("Az 2. tömb értéke: {0}", szog2[1]);
Console.WriteLine("Az 3. tömb értéke: {0}", szog2[2]);
Console.WriteLine("Az 4. tömb értéke: {0}", szog2[3]);
//3. feladat:
// Egy tömbben tárold le a naprendszerünk 3 tetszőleges
// bolygójának nevét, és negyedikként a Nap nevét.
// Ezután egy másik tömbben tárold le ugyanezeket a neveket nagybetűsen!
// Ehhez az első tömbből olvasd ki a szavakat.
string[] naprendszer = new string[4];
naprendszer[0] = "Plútó";
naprendszer[1] = "Szaturnusz";
naprendszer[2] = "Uránusz";
naprendszer[3] = "Nap";
string[] naprendszer2 = new string[4];
naprendszer2[0] = naprendszer[0].ToUpper();
naprendszer2[1] = naprendszer[1].ToUpper();
naprendszer2[2] = naprendszer[2].ToUpper();
naprendszer2[3] = naprendszer[3].ToUpper();
//4. feladat:
// Vizsgáld meg egyenként a második tömb elemeit:
// ha a hosszuk egyenlő 3-mal, írd ki, hogy ez csak a Nap lehet,
// egyébként írd ki, hogy ez biztosan egy bolygó.
Console.WriteLine();
if (naprendszer2[0].Length == 3)
{
Console.WriteLine("Ez csak a Nap lehet.");
}
else
{
Console.WriteLine("Biztosan egy bolygó");
}
/////////////////////////////////////////////////////
if (naprendszer2[1].Length == 3)
{
Console.WriteLine("Ez csak a Nap lehet.");
}
else
{
Console.WriteLine("Biztosan egy bolygó");
}
//////////////////////////////////////////////////////
if (naprendszer2[2].Length == 3)
{
Console.WriteLine("Ez csak a Nap lehet.");
}
else
{
Console.WriteLine("Biztosan egy bolygó");
}
//////////////////////////////////////////////////
if (naprendszer2[3].Length == 3)
{
Console.WriteLine("Ez csak a Nap lehet.");
}
else
{
Console.WriteLine("Biztosan egy bolygó");
}
//Tucsek Máté
//5. feladat:
// Definiálj egy változót (pl. szamlalo néven), amelyben számolni fogod,
// hány számítást végzel el a 6. feladatban.
// Kezdőértéke legyen 0.
int szamlalo = 0;
//6. feladat:
// Egy tömbben tárold le a következő számokat:
// 1000 gyöke (Math.SQRT()), 200-nak a 20-szorosa,
// 10000 osztva 3-mal művelet maradéka,
// 500 a négyzeten (Math.Pow()), 90-ben a 8.
// Minden egyes számítás után növeld meg a szamlalo értékét
// 1-gyel a következő módon: szamlalo++.
// Írd ki a számítások eredményét a képernyőre,
// megválasztott hosszon megformázva.
// Írd ki a számláló értékét is.
double[] szamok = new double[5];
szamok[0] = (Math.Sqrt(1000));
szamlalo++;
szamok[1] = 200 * 20;
szamlalo++;
szamok[2] = 10000 % 3;
szamlalo++;
szamok[3] = (Math.Pow(500,2));
szamlalo++;
szamok[4] = 90 / 8;
szamlalo++;
Console.WriteLine();
Console.WriteLine("Az 1. számolás eredménye: {0}",szamok[0]);
Console.WriteLine("Az 2. számolás eredménye: {0}", szamok[1]);
Console.WriteLine("Az 3. számolás eredménye: {0}", szamok[2]);
Console.WriteLine("Az 4. számolás eredménye: {0}", szamok[3]);
Console.WriteLine("Az 5. számolás eredménye: {0}", szamok[4]);
Console.WriteLine("Ennyi számolást végeztünk: {0}",szamlalo);
//7. feladat:
// Tölts föl 1 és 5 közötti véletlen számokkal
// egy 5 elemű double tömböt.
// Az előbbi tömb elemei közül sorsolj ki egy indexet
// (véletlenszám segítségével válassz ki egy tömbelemet).
// Aztán többágú szelekció alkalmazásával oldd meg,
// hogy a tömbelem tartalma által meghatározott színűre
// álljon át a képernyő háttérszíne.
// Végül egy választott betűszínnel írj ki egy üdvözlést a képernyőre.
//Például: a tömbbe bekerült sorrendben: 4,2,3,1,1
//Ebből kisorsolom a 2-es indexű elemet, melynek tartalma a 3.
//Írok egy többágú szelekciót, amelyben megadom, hogy
//ha a tömbelem értéke 1, akkor a háttérszín legyen kék;
//ha a tömbelem értéke 2, akkor a háttérszín legyen piros; stb.
double[] tomb = new double[5];
Random rnd = new Random();
tomb[0] = rnd.Next(1,6);
tomb[1] = rnd.Next(1,6);
tomb[2] = rnd.Next(1,6);
tomb[3] = rnd.Next(1,6);
tomb[4] = rnd.Next(1,6);
int random= rnd.Next(0,5);
Console.WriteLine("Véletlenszerűen kiválasztott index: {0}", random);
switch (random)
{
case 0:
Console.BackgroundColor = ConsoleColor.Blue;
Console.WriteLine("Ez lesz a szín.");
break;
case 1:
Console.BackgroundColor = ConsoleColor.DarkBlue;
Console.WriteLine("Ez lesz a szín.");
break;
case 2:
Console.BackgroundColor = ConsoleColor.Magenta;
Console.WriteLine("Ez lesz a szín.");
break;
case 3:
Console.BackgroundColor= ConsoleColor.DarkMagenta;
Console.WriteLine("Ez lesz a szín.");
break;
case 4:
Console.BackgroundColor = ConsoleColor.DarkYellow;
Console.WriteLine("Ez lesz a szín.");
break;
}
Console.ReadLine();
}
}
}