//1. Kérd be egy kert szélességét és
hosszúságát.
//Állapítsd meg, hogy a két érték egyenlő-e. Ha egyenlőek, írd
ki,
//hogy a kert négyzet alakú, de ha nem egyenlőek, írd ki,
hogy a kert téglalap alakú.
//Ehhez kétágú szelekciót használj.
//2. Számold ki a kert területét.
//Ha a terület 20 négyzetméter alatt van, írd ki, hogy
nagyon kicsi;
//21-40 között: közepes; 41-50 között éppen megfelelő;
//51-től kezdve: írd ki, hogy túl sokáig tart lenyírni a füvet.
//Ehhez egymásba ágyazott szelekciókat használj.
//3. A garázs a kertben van. Konstansokban tárold a garázs
méreteit: 7*5 m.
//Számolj, majd kétágú szelekcióval írd ki a képernyőre,
//hogy a garázs elfér-e a kertben, vagy nem.
//4. A kertben van egy 90 cm mély, feszített víztükrű
medence,
//ami a kert egy tizedét foglalja el. Számold ki, mennyi víz
kell bele, ha:
//- egyharmadig
//- kétharmadig
//- tele töltjük.
//Ehhez egymásba ágyazott szelekciókat használj.
Hanna megoldása:
namespace ConsoleApplication33
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
//1. Kérd be egy kert szélességét és hosszúságát.
Console.Write("Add
meg a kert szélességét: ");
double szelesseg = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
Console.Write("Add
meg a kert hosszúságát: ");
double hosszusag = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
//Állapítsd meg, hogy a két érték egyenlő-e. Ha egyenlőek, írd
ki,
//hogy a kert négyzet alakú, de ha nem egyenlőek, írd ki,
hogy a kert téglalap alakú.
//Ehhez kétágú szelekciót használj.
if (szelesseg == hosszusag)
{
Console.WriteLine("A
kert négyzet alakú");
}
else
{
Console.WriteLine("A
kert téglalap alakú");
}
//2. Számold ki a kert területét.
double terulet = hosszusag * szelesseg;
//Ha a terület 20 négyzetméter alatt van, írd ki, hogy
nagyon kicsi;
//21-40 között: közepes; 41-50 között éppen megfelelő;
//51-től kezdve: írd ki, hogy túl sokáig tart lenyírni a füvet.
//Ehhez egymásba ágyazott szelekciókat használj.
if (terulet <= 20)
{
Console.WriteLine("A
kert nagyon kicsi");
}
else
{
if ( terulet <= 40)
{
Console.WriteLine("Közepes");
}
else
{
if (terulet <= 50)
{
Console.WriteLine("Éppen
megfelelő");
}
else
{
Console.WriteLine("Túl sokáig
tart lenyirni a füvet");
}
}
}
//3. A garázs a kertben van. Konstansokban tárold a garázs
méreteit: 7*5 m.
const double garazs =
7 * 5;
//Számolj, majd kétágú szelekcióval írd ki a képernyőre,
//hogy a garázs elfér-e a kertben, vagy nem.
if (terulet >= garazs)
{
Console.WriteLine("A
garázs elfér a kertben");
}
else
{
Console.WriteLine("A
garázs nem fér el a kertben");
}
//4. A kertben van egy 90 cm mély, feszített víztükrű
medence,
//ami a kert egy tizedét foglalja el. Számold ki, mennyi víz
kell bele, ha:
//- egyharmadig
//- kétharmadig
//- tele töltjük.
//Ehhez egymásba ágyazott szelekciókat használj.
double medence = terulet * 0.1;
Console.WriteLine("A
medence területe: {0}", medence);
const double melyseg
= 0.9;
double tele = medence * melyseg * 1000;
double egyharmad = tele *0.33;
double ketharmad = tele *0.66;
Console.WriteLine("Meddig
szeretnéd tölteni? (egyharmad / ketharmad / tele)");
string mdnc = Console.ReadLine();
if (mdnc == "egyharmad")
{
Console.WriteLine("{0}
l-el kell megtölteni a medencét", egyharmad);
}
else
{
if (mdnc == "ketharmad")
{
Console.WriteLine("{0}
l-el kell megtölteni a medencét", ketharmad);
}
else
{
if (mdnc == "tele")
{
Console.WriteLine("{0} l-el kell megtölteni a medencét",
tele);
}
}
}
Console.ReadLine();
}
}
}